Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X

Sterk in gesprek

Zó laat je uitdagende gesprekken met cliënten, beter verlopen!

Sterk in gesprek. Dat betekent dat je genoeg tools en vaardigheden hebt om je goed te redden in de communicatie met anderen. Tijdens uitdagende gesprekken, zoals bij confrontaties, weerstand, conflicten, of juist wanneer een gesprek niet op gang komt, wordt er meer van je gespreksvaardigheid gevraagd. Wat kun jij doen om uitdagende gesprekken beter te laten verlopen? Zodat jij de ander goed kunt informeren of motiveren, zonder dat dit tot blokkades of conflicten leidt.

>

Wat leer je in deze e-learning?

Je leert hoe je meer regie kunt houden in het gesprek en contact met anderen. Je bent je bewuster van wát je zegt, hoé je het zegt en wat dit betekent voor een ander. Jij wordt dus een nóg betere gesprekspartner en dat is ontzettend veel waard. In je huidige werk, maar ook in andere situaties in je dagelijkse leven!

  • Je leert de basisprincipes van communicatie en word je bewuster van de verschillende posities en rollen in een gesprek.
  • Je leert hoe jij het beste kunt reageren op een ander en hoe je daarmee het gesprek in de juiste richting kunt sturen.
  • Je traint jouw bewustzijn in gesprekssituaties. Daardoor zal je minder vaak primair reageren op een ander en weet je het gesprek meer naar jouw hand te zetten.
Direct bestellen en beginnen?

Wat zijn uitdagende gesprekken?

Binnen deze e-learning hebben we het soms over “uitdagende gesprekken”. We hebben het dan over gesprekken waar je vaardigheden in moet zetten om er op een zo goed mogelijke manier uit te komen met een ander. Bijvoorbeeld:

  • Het delen van een teleurstellende boodschap;
  • Mensen die niet krijgen wat ze wensen;
  • Mensen die boos zijn en niet meer in staat zijn om te luisteren;
  • Of mensen die zieker zijn dan ze dachten, voor wie jij de verwachtingen moet bijstellen.
Sterk in gesprek visual 2

Wat levert deze e-learning jou op?

  • In deze e-learning krijg je goede handvaten voor meer controle in gesprekken die je voert met cliënten.
  • Je hebt daardoor minder vaak te maken met conflict of problemen in het cliëntcontact.
  • Je wordt je bewuster van communicatie en jouw eigen houding en rol in een gesprek. Daardoor kun je beter sturen en zorgen dat jullie samen niet uit de bocht vliegen.

Deze e-learning volgen?

Wil je deze e-learning volgen? Koop hem dan direct via de button 'direct bestellen' op deze pagina. Dan kun je meteen aan de slag. en ga direct aan de slag. Wil je deze e-learning volgen met een grotere groep? Neem dan even contact op met ons Zorgplan-team via [email protected]

Neem contact op
Ellen zorgplan team

Nóg sterker in gesprek worden? Volg ook de praktijktraining

Deze e-learning geeft je een goede basis om sterker te worden in gesprek. Maar wil je (samen met jouw team) échte situaties oefenen en dieper in de praktijk van gespreksvaardigheden duiken? Volg dan ook onze praktijktraining.

De praktijktraining sluit volledig aan op deze e-learning cursus en geeft je extra verdieping en vaardigheden. Onder begeleiding van onze trainers ga je zelf aan de slag met voorbeelden uit de praktijk. Zo ervaar je uitdagende gespreksituaties in een veilige trainingsetting. En daarmee ben jij nóg beter voorbereid op de gesprekken in jouw dagelijkse praktijk.

Meer weten? Stuur ons een bericht of bel met ons team!

socialmedia
Cookie instellingen

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Op de cookiepagina kun je altijd je instellingen weer wijzigen. Privacy Statement | Naar cookiepagina

Accepteren Weigeren