Voor wie is deze E-learning bedoeld?
De E-learning 'Klantgerichte communicatie' is bedoeld voor zorgverleners, adviseurs en afleveraars, die in contact komen met cliënten met uiteenlopende ziektebeelden. Het omgaan met deze cliënten vraagt die om specifieke communicatieve vaardigheden, die in deze E-learning centraal staan.
Over de E-learning
In de E-learningcursus Klantgerichte communicatie krijgt de cursist uitleg over de meest voorkomende ziektebeelden die hij of zij tegenkomt tijdens het werk als zorgprofessional. In deze cursus leren cursisten waar zij rekening mee kunnen houden, in houding en gedrag, waardoor de communicatie tussen hen en een cliënt zo goed mogelijk verloopt.
In de E-learningcursus wordt elk ziektebeeld besproken in een kernachtige video. Onze trainer Paul legt hierin kort uit wat de cursist echt moet weten over het ziektebeeld. Zo is de cursist voorbereid op lastige situaties die kunnen voorkomen tijdens het werken met cliënten.
Na het bekijken van elke video volgen een paar oefenvragen, om te checken of de informatie goed is onthouden. De cursist bekijkt deze video’s waar en wanneer hij of zij maar wil. De cursuscontent is altijd en overal online beschikbaar, dus kan ook ter voorbereiding op een specifiek cliëntbezoek nog eens worden doorgenomen ter herhaling of oefening.
De cursist sluit de cursus af met een eindtoets. Als de cursist deze met een voldoende afsluit, wordt een certificaat van deelname uitgereikt.
Wat beheers je na deze E-learning?
Na het doorlopen van deze E-learning:
- Kent de cursist de belangrijkste kenmerken van een specifiek ziektebeeld.
- Weet de cursist welk specifiek gedrag hierbij kan horen.
- Weet de cursist waar hij op moet letten tijdens het communiceren met een cliënt met een specifieke aandoening.
- Weet de cursist hoe hij de cliënt zo goed mogelijk kan helpen, en hoe hij zorgt dat de communicatie met de cliënt zo goed mogelijk verloopt.

Meer verdieping? Volg de praktijktraining Klantgerichte communicatie!
Naast deze E-learning bieden wij ook de praktijktraining 'Klantgerichte communicatie' aan. Dit is het vervolg op de E-learningcursus. In deze training maken we je via rollenspelen en beeldfragmenten bewust van de manier waarop jij nu communiceert en wat mogelijke verbeterpunten zijn.

Waarom Zorgplan?
Zorgplan heeft een ervaren team dat gespecialiseerd is in de dagelijkse zorgpraktijk én in communicatie met de diverse cliënt-groepen in de zorg. Deze combinatie zorgt voor een goede aansluiting van de training Klantgerichte communicatie op de dagelijkse werkzaamheden en uitdagingen van de cursisten.
Wil je meer weten?
Wil je meer weten over deze E-learning? Neem dan even contact op met onze experts.
Bel 085-2730216 of stuur een mailtje naar [email protected].
085 - 273 02 16
[email protected]
Nijverheidsweg 19
7005 AS Doetinchem