Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X

Klantgerichte communicatie

Training

Hoe ga je om met mensen die niet reageren zoals je had verwacht, als je ze aanspreekt? In je werk als zorgverlener, adviseur of afleveraar kom je regelmatig mensen tegen die een bepaalde communicatieve aanpak nodig hebben om ze goed te bereiken. Als je wilt weten hoe je dit kunt doen, is deze praktijktraining écht iets voor jou!

Av2019 01 29 Avf6504 Final 10X15Cm

Voor wie is deze training bedoeld?

De praktijktraining 'Klantgerichte communicatie' is bedoeld voor zorgverleners, adviseurs en afleveraars, die in contact komen met cliënten met uiteenlopende ziektebeelden. Het omgaan met deze cliënten vraagt om specifieke communicatieve vaardigheden, die in deze training centraal staan.

Wil je meer weten over deze training? Neem contact met ons op!

Wat komt er in de training aan bod?

De praktijktraining Klantgerichte communicatie is het vervolg op de gelijknamige e-learningcursus. In deze training geven we je een optimale basis om met al je klanten goed te kunnen communiceren. We gebruiken hierbij rollenspellen en beeldfragmenten, om je bewust te maken van de manier waarop jij nu communiceert en wat mogelijke verbeterpunten zijn.

In de training komen vier thema’s aan bod:

  1. Hoe ga je om met cliënten die verward gedrag vertonen?
  2. Hoe ga je om met terminaal zieke mensen?
  3. Hoe ga je om met geëmotioneerde mantelzorgers?
  4. Hoe voorkom je conflictsituaties?

Daarnaast besteden we aandacht aan het communiceren met verwijzers en andere zorgprofessionals.

Av2019 01 29 Avf1111 Final 10X15Cm

Wat beheers je na deze training?

Na het deelnemen aan deze module (het doorlopen van de e-learningcursus en de deelname aan de training klantgerichte communicatie):

  • Heb je inzicht in de belangrijkste kenmerken van de besproken ziektebeelden.
  • Heb je inzicht in de belangrijkste functiestoornissen die bij deze ziektebeelden horen.
  • Weet je per ziektebeeld wat de belangrijkste aspecten zijn om op te letten bij het communiceren met de cliënt.
  • Weet je hoe je om moet gaan met geëmotioneerd gedrag van de cliënt en de mantelzorgers;
  • Heb je inzicht in jouw persoonlijke kenmerken en je valkuilen in contact met ‘lastige klanten of situaties’.
  • Kun je emotioneel gedrag van de cliënt en gezinsleden verklaren en er beter mee omgaan.
  • Ben je in staat om een passende gesprekstechniek toe te passen en een houding aan te nemen die past bij jouw rol als zorgprofessional.

Volg deze training in-company

De training Klantgerichte communicatie geven we in-company en wordt in samenspraak ingepland. De duur van de training is ongeveer vier uur.

Wil je deze training in-company volgen? Neem contact met ons op!
Av2019 01 29 Avf1121 Final 10X15Cm

Waarom Zorgplan?

Zorgplan heeft een ervaren team dat gespecialiseerd is in de dagelijkse zorgpraktijk én in communicatie met de diverse cliënt-groepen in de zorg. Deze combinatie zorgt voor een goede aansluiting van de module Klantgerichte communicatie op de dagelijkse werkzaamheden en uitdagingen van de cursisten.

Wil je meer weten?

Wil je meer weten over deze training? Neem dan even contact op met onze experts.

Bel 085-2730216 of stuur een mailtje naar [email protected].

085 - 273 02 16
[email protected]

Nijverheidsweg 19
7005 AS Doetinchem

Wie van onze trainers kun je verwachten?

Av2018 10 08 Zorgplan0383 Final 10X15Cm
Annemieke Beunk
Projectmanager / Trainer

Annemieke is een expert op het gebied van rolstoelen en rolstoelen- en hulpmidde...

Meer over mij
Av2018 10 08 Zorgplan0149 Final 10X15Cm
Paul Oosterholt
Verandermanager Zorg / Trainer

Paul is een expert op het gebied verandermanagement, communicatie en coaching. H...

Meer over mij
socialmedia
Cookie instellingen

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Op de cookiepagina kun je altijd je instellingen weer wijzigen. Privacy Statement | Naar cookiepagina

Accepteren Weigeren