Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X

Klantgerichte communicatie

E-learning

Hoe ga je om met mensen die niet reageren zoals je had verwacht, als je ze aanspreekt? In je werk als zorgverlener, adviseur of afleveraar kom je regelmatig mensen tegen die een bepaalde communicatieve aanpak nodig hebben om ze goed te bereiken. Als je wilt weten hoe je dit kunt doen, is deze E-learningcursus écht iets voor jou!

Klantcommunicatie 1

Voor wie is deze E-learning bedoeld?

De E-learning 'Klantgerichte communicatie' is bedoeld voor zorgverleners, adviseurs en afleveraars, die in contact komen met cliënten met uiteenlopende ziektebeelden. Het omgaan met deze cliënten vraagt die om specifieke communicatieve vaardigheden, die in deze E-learning centraal staan.

Meer weten over deze E-learningcursus? Neem contact met ons op!

Over de E-learning

In de E-learningcursus Klantgerichte communicatie krijgt de cursist uitleg over de meest voorkomende ziektebeelden die hij of zij tegenkomt tijdens het werk als zorgprofessional. In deze cursus leren cursisten waar zij rekening mee kunnen houden, in houding en gedrag, waardoor de communicatie tussen hen en een cliënt zo goed mogelijk verloopt.

In de E-learningcursus wordt elk ziektebeeld besproken in een kernachtige video. Onze trainer Paul legt hierin kort uit wat de cursist echt moet weten over het ziektebeeld. Zo is de cursist voorbereid op lastige situaties die kunnen voorkomen tijdens het werken met cliënten.

Na het bekijken van elke video volgen een paar oefenvragen, om te checken of de informatie goed is onthouden. De cursist bekijkt deze video’s waar en wanneer hij of zij maar wil. De cursuscontent is altijd en overal online beschikbaar, dus kan ook ter voorbereiding op een specifiek cliëntbezoek nog eens worden doorgenomen ter herhaling of oefening.

De cursist sluit de cursus af met een eindtoets. Als de cursist deze met een voldoende afsluit, wordt een certificaat van deelname uitgereikt.

Wat beheers je na deze E-learning?

Na het doorlopen van deze E-learning:

  • Kent de cursist de belangrijkste kenmerken van een specifiek ziektebeeld.
  • Weet de cursist welk specifiek gedrag hierbij kan horen.
  • Weet de cursist waar hij op moet letten tijdens het communiceren met een cliënt met een specifieke aandoening.
  • Weet de cursist hoe hij de cliënt zo goed mogelijk kan helpen, en hoe hij zorgt dat de communicatie met de cliënt zo goed mogelijk verloopt.
Klantcommunicatie 4

Meer verdieping? Volg de praktijktraining Klantgerichte communicatie!

Naast deze E-learning bieden wij ook de praktijktraining 'Klantgerichte communicatie' aan. Dit is het vervolg op de E-learningcursus. In deze training maken we je via rollenspelen en beeldfragmenten bewust van de manier waarop jij nu communiceert en wat mogelijke verbeterpunten zijn.

Lees hier meer over de praktijktraining
Av2019 01 29 Avf1056 Final 10X15Cm

Waarom Zorgplan?

Zorgplan heeft een ervaren team dat gespecialiseerd is in de dagelijkse zorgpraktijk én in communicatie met de diverse cliënt-groepen in de zorg. Deze combinatie zorgt voor een goede aansluiting van de training Klantgerichte communicatie op de dagelijkse werkzaamheden en uitdagingen van de cursisten.

Wil je meer weten?

Wil je meer weten over deze E-learning? Neem dan even contact op met onze experts.

Bel 085-2730216 of stuur een mailtje naar [email protected].

085 - 273 02 16
[email protected]

Nijverheidsweg 19
7005 AS Doetinchem

socialmedia
Cookie instellingen

Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Met de cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Hiermee tonen we advertenties op basis van jouw interesse en kun je informatie delen via social media. Op de cookiepagina kun je altijd je instellingen weer wijzigen. Privacy Statement | Naar cookiepagina

Accepteren Weigeren